Kontorsflytt – planering är A och O 

Att företag flyttar är långt ifrån ovanligt. Det kan handla om att man ska söka sig till större lokaler. Det kan handla om att man måste dra åt svångremmen och hitta lokaler med lägre hyra – eller att man vill söka sig till ett område som är mer attraktivt och bra för kunderna.

 Oavsett anledning så är en kontorsflytt – eller en företagsflytt – ett projekt som kräver god planering. Hur många saker finns, hur många kartonger behövs, hur många lastbilar ska man använda – och när ska dessa vara på plats – samt hur många personer kommer att behövas för att bära allting? Utöver detta så handlar det även om installation i de nya lokalerna, städning i de gamla samt frågor som rör de saker som inte ska vara med – sälja, skänka bort eller slänga? 

Man kan även se att en kontorsflytt kan innebära flyttande av tunga möbler och värdefulla inventarier – något som i så fall kräver extra planering och specifika åtgärder. Allt detta innebär ett heltidsjobb som sträcker sig månader tillbaka i tiden innan själva flyttlasset går. 

Professionell hjälp med kontorsflytt 

Har du som företagare den tiden och den kunskap som en kontorsflytt kräver? Utan att känna dig så är svaret förmodligen nej. Ska en kontorsflytt ske och du tar dig an denna på egen hand så kommer det ordinarie arbetet att bli lidande. Tid från kärnverksamheten – mycket tid – går till att planera er kontorsflytt. 

Idag finns det specialister på dylika flyttar som man kan anlita och som går in och tar över hela ansvaret – från start till mål. En sådan partner ser till att sätta ett streck i alla bockar i planeringen och då väl flyttdagen infaller så blir flytten som ett självspelande piano. 

Målet med en kontorsflytt är att man direkt ska kunna sätta igång att arbeta i de nya lokalerna. Tid är pengar – och med en kunnig partner så kan en kontorsflytt bli både effektiv och smidig.